Gebakken aardappels

Terwijl ik de tafel dekte schoven mijn zoon en zijn vriendje hun stoelen vast aan. Ik was net bij de moestuin geweest en vertelde daarover. Ze keken geïnteresseerder naar het brood dan naar mij.
Toen ik zei dat ik aardappels had geplant, keek het vriendje op.
Aardappels planten? Kan dat? Zei zijn blik verbaasd.
Ik voelde me  weer aangemoedigd en ging enthousiast verder. “Ja, want weet je wat er gebeurt als je een aardappel plant?” vroeg ik.
Hij haalde zijn schouders op. Hij had werkelijk geen flauw idee.
“Nou, je plant 1 aardappel een paar weken later heb je dan ineens heel veel aardappels.”
Nu keken ze me allebei verrast aan.
“Wow! En zijn dat dan ook gebákken aardappels?” vroeg het vriendje hoopvol.

Misschien moet ik de stadskinderen volgende keer toch even achter de LEGO vandaan sleuren en ze even meenemen als ik weer de tuin in ga.

Een gedachte over “Gebakken aardappels

Geef een reactie

