Knappe collega

Na meerdere keren bellen heb ik eindelijk beet.“Hij komt wel even naar je toe als het echt zo dringend is” sust een collega van een andere afdeling. Opgelucht haal ik adem. Yes. Eindelijk krijg ik hulp met mijn probleem.

“En trouwens,” vervolgt collega aan de telefoon, “ik stuur hem zo naar je toe, maar niet verliefd worden he? Het is nogal een knappe aantrekkelijke man. Maar hij is getrouwd. Ik zeg het maar even.” Eh…ja ik ben ook getrouwd. Waar slaat de wending van dit gesprek nu ineens op.  

Terwijl ik wacht merk ik dat ik toch even mijn haar goed doe. Ik word zenuwachtig. Een héle knappe man? Als ze me zelfs waarschuwen, zal het wel heel erg zijn. Shit. Irritant. 

“Ik zoek Sarah?” hoor ik een grijze man zeggen aan de andere kant van het kantoor. Iemand wijst mijn kant op en hij loopt naar me toe. Een beetje krom voorovergebogen loopt hij. Dikke brillenglazen voor zijn ietwat schele ogen. Bijna met pensioen vermoed ik. Hij kijkt me aan met waterige ogen. “Jij had een probleem en het was dringend?”

 De collega die ik net aan de telefoon had zit nu waarschijnlijk handenwrijvend en gniffelend na te genieten van zijn eigen grap. Heel leuk dit. Kantoor húmor… 

Opgelucht zet ik een stoel dicht naast me, het werk probleem is snel opgelost. Verliefd ben ik gelukkig niet geworden.

Geef een reactie

